top of page

Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син...

  • Снимка на автора: Kristina Ivanova
    Kristina Ivanova
  • 14.04
  • време за четене: 16 мин.

Актуализирано: 15.04

„Войниците на управителя заведоха Исуса в преторията и събраха около Него цялата дружина. И като Го съблякоха, облякоха Го в червена мантия. И сплетоха венец от тръни и го наложиха на главата Му, и туриха тръст в десницата Му, и като коленичиха пред Него, ругаеха Му се, казвайки:

„Здравей, Царю Юдейски!“.

И заплюваха Го, и взеха тръстта и Го удряха по главата. И след като Му се поругаха, съблякоха Му мантията и Го облякоха с Неговите дрехи, и Го заведоха да Го разпнат.

А на излизане намериха един киринеец на име Симон. Него заставиха да носи кръста Му.

И като стигнаха на едно място, наречено Голгота (което значи лобно място), дадоха Му да пие вино, размесено с жлъчка, но Той, като вкуси, не прие да пие.

И когато Го разпнаха, разделиха си дрехите Му като хвърлиха жребие. И седяха да Го пазят там. И поставиха над главата Му обвинението Му, написано така:

„Тоя е Исус, Юдейският Цар“.

Тогава бидоха разпнати с Него двама разбойници, един отдясно и един отляво.

А минаващите оттам Му се подиграваха като клатеха глави и думаха:

„Ти, Който разоряваш храма и за три дни пак го съграждаш, спаси Себе Си. Ако си Божий Син, слез от кръста“.

Подобно и главните свещеници с книжниците и старейшините Го ругаеха, казвайки:

„Други е избавил, а пък Себе Си не може да избави! Той е Израилевият Цар! Нека слезе сега от кръста и ще повярваме в Него. Упова на Бога, нека Го избави сега, ако Му е угоден, понеже каза: „Божий Син съм“.

Със същия укор Му се присмиваха и разпнатите с Него разбойници.

А от шестия час тъмнина покриваше цялата земя до деветия час.

А около деветия час Исус извика със силен глас:

„Или, Или, лама савахтани?“, сиреч: „Боже Мой, Боже Мой, защо си Ме оставил?“.

Някои от стоящите там, като чуха, думаха:

„Той вика Илия“.

И веднага един от тях се завтече, взе гъба, натопи я в оцет, и като я надяна на тръст, даде Му да пие.

А другите казваха:

„Остави! Да видим дали ще дойде Илия да Го избави“.

А Исус, като извика пак със силен глас, издъхна.“

Светото евангелие от Матей 27:27-50

Защо всичко това трябваше да се случи?

Защо безгрешният Божи Син трябваше да понесе обиди, подигравки, отхвърляне от хората, изоставяне от Бог Отец, най-големи мъки в душата и тялото си и най-жестоката и болезнена смърт – разпъване на кръст?


Отговорите намираме в Библията – Свещеното Писание на Стария и Новия завет.

Сътворението на човека в святост и праведност


Светият и праведен Бог създаде хората по Свой образ и подобие, тоест в истинска святост и праведност, за да могат да познават истински Бога, своя създател, да Го обичат с цялото си сърце, да живеят с Бога във вечно щастие и да Го хвалят и прославят.


„И Бог каза: „Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие, и нека владее над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всяко животно, което пълзи по земята“.

И Бог създаде човека по Своя образ, по Божия образ го създаде. Мъж и жена ги създаде. И Бог ги благослови. И рече им Бог:

„Плодете се и се размножавайте, напълнете земята и обладайте я, и владейте над морските риби, над въздушните птици и над всяко живо същество, което се движи по земята.“

Битие 1:26-28


„... Бог направи човека праведен...“

Еклесиаст 7:29

Божията заповед


„И Господ Бог взе човека и го засели в Едемската градина, за да я обработва и да я пази.

И Господ Бог заповяда на човека, казвайки:

„От всяко дърво в градината свободно да ядеш, но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него, защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.“

Битие 2:15-17

Изкушението


„А змията беше най-хитра от всички полски зверове, които Господ Бог беше създал. И тя рече на жената:

„Истина ли каза Бог да не ядете от всяко дърво в градината?“.

Жената рече на змията:

„От плода на градинските дървета можем да ядем, но от плода на дървото, което е всред градината, Бог каза: „Да не ядете от него, нито да се допрете до него, за да не умрете“.

А змията рече на жената:

„Никак няма да умрете, но знае Бог, че в деня, когато ядете от него, ще ви се отворят очите и ще бъдете като Бога да познавате доброто и злото.“

Битие 3:1-5

Изкусителят


„... Змията измами Ева с хитростта си...“

Второто послание на апостол Павел към коринтяните 11:3

„... Оная старовременна змия, която се нарича дявол и сатана, който мами цялата вселена...“

Откровение 12:9

„... Той беше открай човекоубиец и не устоя в истината, защото в него няма истина. Когато изговаря лъжа, от своите си говори, защото е лъжец и на лъжата баща.“ Светото евангелие от Йоан 8:44

Грехопадението на човека


Нашите първи родители, на които бе дадена свобода да проявяват собствената си воля, посредством изкушението на дявола, престъпиха Божията заповед като ядоха от забранения плод и по този начин промениха състоянието на невинност, в което бяха създадени.

„И като видя жената, че дървото беше добро за храна и че беше приятно за очите, дърво желателно, за да дава знание, взе от плода му, та яде, даде и на мъжа си да яде с нея, та и той яде.“

Битие 3:6

Последиците от греха


Грехопадението доведе човешкия род до загуба на общението с Бога, то предизвика неодобрението и проклятието на Бога.

„Тогава се отвориха очите и на двамата и те познаха, че бяха голи, и съшиха смокинови листа, та си направиха препаски. И при вечерния ветрец чуха гласа на Господа Бога като ходеше из градината, и човекът и жена му се скриха от лицето на Господа Бога между градинските дървета.

Но Господ Бог повика човека и му рече:

„Где си?“

А той рече:

„Чух гласа Ти в градината и уплаших се, защото съм гол, и се скрих“.

А Бог му рече:

„Кой ти каза, че си гол? Да не би да си ял от дървото, от което ти заповядах да не ядеш?“.

И човекът рече:

„Жената, която си ми дал за другарка, тя ми даде от дървото, та ядох“.

И Господ Бог рече на жената:

„Що е това, което си сторила?“.

А жената рече:

„Змията ме подмами, та ядох“.

Тогава рече Господ Бог на змията:

„Понеже си сторила това, проклета да си измежду всеки вид добитък и измежду всички полски зверове. По корема си ще се влачиш и пръст ще ядеш през всичките дни на живота си.

Ще поставя и вражда между тебе и жената и между твоето потомство и нейното потомство, то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата“.

На жената рече:

„Ще ти преумножа скръбта в бременността, със скръб ще раждаш чада и на мъжа ти ще бъде подчинено всяко твое желание и той ще те владее“.

А на човека рече:

„Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах, като казах да не ядеш от него, то проклета да бъде земята поради тебе, със скръб ще се прехранваш от нея през всичките дни на живота си. Тръни и бодли ще ти ражда и ти ще ядеш полската трева. С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет, понеже си пръст и в пръстта ще се върнеш... Затова Господ Бог го изпъди от Едемската градина да обработва земята, от която бе взет. Така Той изпъди Адама и постави на изток от Едемската градина херувимите и пламенния меч, който се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота.“ Битие 3:7-19,23-24

Заради неподчинението на Божията заповед Адам и Ева загубиха светостта и праведността, в които бяха създадени. Те се скриха от присъствието на Светия и Праведен Бог, защото вече не бяха свети и праведни като Него. Бяха покварени от греха. Те станаха роби на греха, защото „всеки, който върши грях, слуга е на греха.“ (Светото евангелие от Йоан 8:34)


Съгрешавайки, хората попаднаха в „примката на дявола (от когото са уловени живи)“. (Второто послание на апостол Павел към Тимотей 2:26)


Грехът ги отдели от Бог и те станаха духовно мъртви – „мъртви чрез прегрешенията си...“ (Посланието на апостол Павел към колосяните 2:13).


Години по-късно дойде и физическата смърт.

Тъй като заветът, сключен с първия човек като представител на човешкия род, не се отнася само за него, а и за потомството му, всички хора, произхождащи от него чрез естествено раждане, съгрешиха в него и изпаднаха заедно с него в онова първо прегрешение. Така всички хора са заченати и родени в грях, мъртви в греха и с покварено естество.


„Ето родих се в нечестие и в грях ме зачна майка ми.“ Псалом 51:5


„... Чрез един човек грехът влезе в света и чрез греха смъртта и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха.“

Посланието на апостол Павел към римляните 5:12


„... Мъртви чрез вашите престъпления и грехове, в които сте ходили някога според вървежа на тоя свят, по княза на въздушната власт, на духа, който сега действува в синовете на непокорството, между които и ние всички сме живели някога в нашите плътски страсти, като сме изпълнявали волята на плътта и на помислите, и по естество сме били чада на гнева, както и другите.“ Посланието на апостол Павел към ефесяните 2:1-3

Така всички хора по природа сме чада на гнева, роби на дявола и справедливо сме подложени на всяко наказание в този и в идния свят.

Наказанията за греховете


Всеки грях, както първоначалният, така и действителните, тъй като престъпват справедливия Божи Закон и му се противопоставят, със самата си същност вече пораждат вина у съгрешилия. По този начин върху грешника се стоварват Божият гняв и проклятието на Закона, и той става подвластен на смъртта, както и на всички злочестия – духовни, преходни и вечни.


„Бог е праведен съдия. Да! Бог, Който се гневи всеки ден на нечестивия.“ Псалми 7:11


„Защото Божият гняв се открива от небето против всяко нечестие и неправда на човеците, които препятстват на истината чрез неправда.“

Посланието на апостол Павел към римляните 1:18


„Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко, писано в книгата на закона.“

Посланието на апостол Павел към галатяните 3:10

Като справедлив съдия Бог наказва греховете в този свят и във вечността.

Наказанията за греховете в този свят са или вътрешни – помрачен разум, развратен ум, силна заблуда, закоравяване на сърцето, угризения на съвестта, срамни страсти, или външни – Божие проклятие над творенията заради нас, както и всякакви други злини, които се стоварват върху тялото ни, името, имота, взаимоотношенията и професията ни, наред със самата смърт.


„Помрачени в разума и странни на живота от Бога поради невежеството, което е в тях, и поради закоравяването на сърцето им, които, изгубили чувство, са се предали на сладострастие, да вършат ненаситно всякаква нечистота.“

Посланието на апостол Павел към ефесяните 4:18


„Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха, но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи. Като се представяха за мъдри, те глупееха, и славата на нетленния Бог размениха срещу подобие на образ на смъртен човек, на птици, на четвероноги и на гадини. Затова според страстите на сърцата им Бог ги предаде на нечистота, щото да се обезчестят телата им между сами тях, те, които замениха истинския Бог с лъжлив, и предпочетоха да се покланят и да служат на тварта, а не на Твореца, Който е благословен до века. Амин. Затова Бог ги предаде на срамотни страсти, като и жените им измениха естественото употребление на тялото в противоестествено. Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и приемаха в себе си заслуженото въздаяние на своето нечестие. И понеже отказаха да познаят Бога, Бог ги предаде на развратен ум да вършат това, което не е прилично, изпълнени с всякакъв вид неправда, нечестие, лакомство, омраза, пълни със завист, убийство, крамола, измама и злоба, шепотници, клеветници, богоненавистници, нахални, горделиви, самохвалци, измислители на злини, непокорни на родителите си, безразсъдни, вероломни, без семейна обич, немилостиви, които при все че знаят Божията справедлива присъда, че тия, които вършат такива работи, заслужават смърт, не само ги вършат, но и одобряват ония, които ги вършат.“

Посланието на апостол Павел към римляните 1:21-32


„И затова Бог праща заблуда да действува между тях, за да повярват лъжа, та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали благоволение към неправдата.“

Второто послание на апостол Павел към солунците 2:11-12

„... Заплатата на греха е смърт... “

Посланието на апостол Павел към римляните 6:23


Наказанията за греха в идния свят са вечно отделяне от носещото утеха присъствие на Бога и най-мъчителни изтезания на душата и тялото в огъня на ада, които продължават без прекъсване, завинаги.


„В пламенен огън да даде възмездие на ония, които не познават Бога и на ония, които не се покоряват на благовестието на нашия Господ Исус. Такива ще приемат за наказание вечна погибел от присъствието на Господа и от славното явление на Неговата сила.“

Второто послание на апостол Павел към солунците 1:9


„... в пъкъла, в неугасимия огън, [дето „червеят им не умира и огънят не угасва“].“

Светото евангелие от Марк 8:43-44


„...във вечния огън, приготвен за дявола и за неговите ангели.“

Светото евангелие от Матей 25:41


Любовта, милостта и благодатта на Бог

„Бог, обаче, Който е богат с милост, поради голямата любов, с която ни възлюби, даже, когато бяхме мъртви чрез престъпленията си, съживи ни заедно с Христа (по благодат сте спасени)... Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то не от сами вас, това е дар от Бога, не чрез дела, за да се не похвали никой.“

Посланието на апостол Павел към ефесяните 2:4-5,8-9


Бог не оставя целия човешки род да загине в състоянието на грях и злочестия, в което хората изпаднаха, нарушавайки първия Завет, наричан най-общо Завет на дела. Воден от Своята любов и милост, Бог избавя избраните от Него от това състояние и ги довежда до спасение чрез втория Завет, наричан най-общо Завет на благодат.


Заветът на благодат


Във втория Завет Божията благодат се изразява в това, че Бог безвъзмездно предоставя и предлага на грешниците Посредник, както и живот и спасение чрез Него.


„Бог, Който ни е спасил и призвал със свето призвание не според нашите дела, а според Своето намерение и според благодатта, дадена нам в Христа Исуса преди вечните времена.“

Второто послание на апостол Павел към Тимотей 1:9


„Благословен да бъде Бог и Отец на нашия Господ Исус Христос, Който в Христа ни е благословил с всяко духовно благословение в небесни места, както ни е избрал в Него преди създанието на света, за да бъдем свети и без недостатък пред Него в любов; като ни е предопределил да Му бъдем осиновени чрез Исуса Христа по благоволението на Своята воля, за похвала на славната Си благодат, с която ни е обдарил във Възлюбения Си, в Когото имаме изкуплението си чрез кръвта Му, прощението на прегрешенията ни според богатството на Неговата благодат, която е направил да доставя нам изобилно всяка мъдрост и разумение.“ Посланието на апостол Павел към ефесяните 1:3-7


"Избрани по предузнанието на Бога Отца, чрез освещението на Духа, за да сте послушни и да бъдете поръсени с кръвта Исус Христова. Благодат и мир да ви се умножи."

Първото послание на Петър 1:2


„Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот.“

Светото евангелие от Йоан 3:16


Бог „не пожали Своя Син, но Го предаде за всички ни“. Посланието на апостол Павел към римляните 8:32


„Всички ние се заблудихме както овце, отбихме се всеки в своя път и Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.“ Исая 53:6


„Бог препоръчва Своята към нас любов в това, че, когато още бяхме грешници, Христос умря за нас.“

Посланието на апостол Павел към римляните 5:8

Господ Исус Христос е единственият посредник на Завета на благодат

„Той е посредник на нов завет по тая причина, щото призваните да получават обещаното вечно наследство чрез смъртта, станала за изкупване престъпленията, извършени при първия завет.“

Посланието към евреите 9:15

Господ Исус Христос беше безгрешен и понесе наказанието за нашите грехове

„... Той биде наранен поради нашите престъпления, бит биде поради нашите беззакония, на Него дойде наказанието, докарващо нашия мир, и с Неговите рани ние се изцелихме.... Той беше угнетяван, но смири Себе Си, и не отвори устата Си. Както агне, водено на клане, и както овца, която пред стригачите си не издава глас, така Той не отвори устата Си.“

Исая 53:5,7


„Който сам понесе в тялото Си нашите грехове на дървото...“

Първото послание на Петър 2:24а


Господ Исус Христос даде живота си като жертва за нашите грехове


„В края на вековете се яви веднъж да отмахне греха, като принесе Себе Си в жертва.“

Посланието към евреите 9:26


„Нашият Господ Исус Христос даде Себе си за нашите грехове, за да ни избави от настоящия нечист свят според волята на нашия Бог и Отец.“

Посланието на апостол Павел към галатяните 1:4


Господ Исус Христос понесе проклятието, което тегнеше над нас, грешниците, тъй като смъртта на кръст е прокълната от Бог.


„Христос ни изкупи от проклетията на закона, като стана проклет за нас, защото е писано: „Проклет всеки, който виси на дърво.“ Посланието към галатяните 3:13


Господ Исус Христос умря като заместител на нас, грешниците, които заслужаваме смъртно наказание за греховете си.


„Защото Бог ни е определил не на гняв, но да получим спасение чрез нашия Господ Исус Христос, Който умря за нас...“

Първото послание на апостол Павел към солунците 5:9-10а


Чрез заместническата смърт на кръста Господ Исус Христос победи греха и дявола.

Исус Христос е потомъкът на жената, за Когото Бог каза в Едемската градина, че ще нарани главата на змията.


„И тъй, понеже децата са същества от общата плът и кръв то и Той, подобно на тях, взе участие в същото, за да унищожи чрез смъртта този, който има властта, сиреч дявола, и да избави всички ония, които, поради страха от смъртта, през целия си живот са били подчинени на робство. (Защото, наистина, Той не помогна на ангелите, но помогна на Авраамовото потомство). Затова трябваше да се оприличи във всичко на братята Си, за да бъде милостив и верен първосвещеник в отношение към Бога, за да извърши умилостивение за греховете на людете.“

Посланието към евреите 2:14-17


Господ Исус Христос ни освободи от робството на греха и на дявола.


„Ако Синът ви освободи, ще бъдете наистина свободни.“ Светото евангелие от Йоан 8:36


"Духът на Господа е на Мене, Защото Ме е помазал да благовестявам на сиромасите. Прати Ме да проглася освобождение на пленниците и прогледване на слепите, да пусна на свобода угнетените, да проглася благоприятната Господна година".

Светото евангелие от Лука 4:18-19


Чрез Своето посредничество Господ Исус Христос извоюва за нас изкупление, както и всички други дарове на Завета на благодат.


„Който даде Себе Си за нас, за да ни изкупи от всяко беззаконие и очисти за Себе Си люде за Свое притежание, ревностни за добри дела.“

Посланието на апостол Павел към Тит 2:14


Изкуплението и цената на изкуплението


„Като знаете, че не с тленни неща – сребро или злато – сте изкупени от суетния живот, предаден вам от бащите ви, но със скъпоценната кръв на Христа, като на агнец без недостатък и пречист.“

Първото послание на Петър 1:18-19


„Понеже Христос дойде като първосвещеник на бъдещите добрини, Той влезе през по-голямата и по-съвършена скиния, не с ръка направена, сиреч, не от настоящето творение, веднъж за винаги в светилището, и то не с кръв от козли и от телци, но със Собствената Си кръв и придоби за нас вечно изкупление.“ Посланието към евреите 9:11-12


„В Него имаме изкуплението си, прощението на греховете... Защото Отец благоволи да всели в Него съвършената пълнота и чрез Него да примири всичко със Себе Си – и земните, и небесните, като въдвори мир чрез Него с кръвта, пролята на Неговия кръст. И вас, които бяхте някога отстранени и по разположение врагове в злите си дела, примири сега чрез Неговата смърт в плътското Му тяло, да ви представи пред Себе Си свети, непорочни и безупречни.“

Посланието на апостол Павел към колосяните 1:14, 19-22


„Или не знаете, че вашето тяло е храм на Светия Дух, който е във вас, когото имате от Бога? И вие не сте свои си, защото сте били с цена купени, затова прославете Бога с телата си [и с душите си, които са Божии].“ Първото послание на апостол Павел към коринтяните 6:19-20


Оправданието на грешниците


„И тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот. Защото, както чрез непослушанието на единия човек станаха грешни мнозината, така и чрез послушанието на единия мнозината ще станат праведни.“

Посланието към евреите 5:18-19


Чрез Своето послушание и смърт Христос изплати докрай дълга на всички оправдани и така удовлетвори цялостно, действително и напълно правосъдието на Своя Отец в тяхна полза. Той бе предаден от Своя Отец заради тях и Неговото послушание и умилостивение бяха приети вместо техните – и двете са станали безвъзмездно, без да се дължат на каквото и да било у самите оправдани, единствено благодарение на безвъзмездната Божия благодат. Справедливата Божия присъда и щедрата Му благодат се прославят при оправданието на грешниците.


„Който за нас направи грешен Онзи, Който не е знаел грях, за да станем ние чрез Него праведни пред Бога.“

Първото послание на апостол Павел към коринтяните 5:21


„Правдата от Бога чрез вяра в Исуса Христа, за всички [и на всички], които вярват, защото няма разлика. Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението, което е в Христа Исуса, Когото Бог постави за умилостивение чрез кръвта Му посредством вяра. Това стори, за да покаже правдата Си в прощаване на греховете, извършени по-напред, когато Бог дълготърпеше, за да покаже, казвам, правдата Си в настоящето време, та да се познае, че Той е праведен и че оправдава този, който вярва в Исуса.“

Посланието на апостол Павел към римляните 3:23-26


„Когато се яви благостта на Бога, нашия Спасител, и Неговата любов към човеците, Той ни спаси не чрез праведни дела, които ние сме сторили, но по Своята милост чрез окъпването, сиреч, новорождението и обновяването на Светия Дух, когото изля изобилно върху нас чрез Исуса Христа, нашия Спасител, та оправдани чрез Неговата благодат, да станем, според надеждата, наследници на вечния живот.“

Посланието на апостол Павел към Тит 3:4-7


Агнето и изкупените и оправданите от Господа


„Изкупените от Господа ще се върнат и ще дойдат с възклицание в Сион. Вечно веселие ще бъде на главата им. Ще придобият радост и веселие, а скръб и въздишане ще побягнат.“ Исая 51:11


Апостол Йоан описва видението Си в книгата Откровение:


„И видях в десницата на седящия на престола книга, написана отвътре и отвън, запечатана със седем печата. И видях, че един силен ангел прогласяваше с висок глас:

„Кой е достоен да разгъне книгата и разпечата печатите ѝ?“

И никой: нито на небето, нито на земята, нито под земята, не можеше да разгъне книгата, нито да я гледа.

И аз плаках много, защото никой не се намери достоен да разгъне Книгата, нито да я гледа.

Но един от старците ми каза:

„Недей плака: ето лъвът, който е от Юдовото племе, който е Давидовият корен, превъзмогна, за да разгъне книгата и да разпечата нейните седем печата.“

И видях между престола и четирите живи същества, между тях и старците, че стоеше Агне като заклано, което имаше седем рога и седем очи, които са седемте Божии духове, разпратени по цялата Земя. И то дойде, та взе книгата из десницата на седящия на престола. И когато взе книгата, четирите живи същества и двадесетте и четири старци паднаха пред Агнето, като всеки държеше арфа и златни чаши, пълни с темян, които са молитвите на светиите. И пеят нова песен, думайки:

„Достоен си да вземеш книгата и да разпечаташ печатите ѝ, защото си бил заклан, и със Своята кръв си изкупил за Бога човеци от всяко племе, език, люде и народ и направил си ги на нашия Бог царство и свещеници, и те царуват на земята“.

И видях, и чух глас от много ангели около престола и живите същества и старците (и числото им беше десетки хиляди по десетки хиляди и хиляди по хиляди), и казваха с висок глас:

„Достойно е Агнето, което е било заклано, да приеме сила и богатство, премъдрост и могъщество, почит, слава и благословение“.

И всяко създание, което е на небето, на земята и под земята, и по морето, и всичко, що има в тях, чух да казват:

„На Този, Който седи на престола, и на Агнето да бъде благословение и почит, слава и господство до вечни векове“.

И четирите живи същества казаха:

„Амин!“

И старците паднаха, та се поклониха."

Откровението на Йоан 5



В публикацията са използвани текстове от:


Тематични публикации, които ви препоръчвам да прочетете:





Comments


Присъединете се към моя пощенски списък

Благодаря, че се абонирахте!

Значка на член на асоциация на собствениците на туристически онлайн медии в България
  • Black Facebook Icon
  • YouTube
  • Black Instagram Icon

© 2020-2025 Stefan Ivanov Photography

bottom of page