top of page

Защо Божият Син Исус Христос дойде в света?

Снимка на автора: Kristina IvanovaKristina Ivanova

Актуализирано: 24.12.2024 г.

Свещеното Писание ни разкрива, че има само един Бог – жив и истинен, безграничен в Своето съществуване и съвършенство, чист дух, невидим, без тяло, без да е съставен от отделни части или да изпитва каквито и да било страсти, неизменен, необхватен, вечен, неразгадаем, всемогъщ, всемъдър, пресвят, напълно свободен, неподвластен на условности, постъпващ винаги съобразно Своята неизменна и съвършено праведна воля и за собствената Си прослава, преизобилстващ в любов, благодат и милост, дълготърпение и изобилие от доброта и истина, прощаващ неправди, престъпления и грехове, възнаграждаващ онези, които Го търсят неуморно, както и най-справедлив и безкомпромисен в присъдите Си, ненавиждащ всеки грях, не оневиняващ по никакъв начин виновния.


Бог въплъщава целия живот, цялата слава, всичко добро и благословено в и чрез самия Себе Си. Той единствен е вседостатъчен в и за Себе Си, без да изпитва нужда от което и да било сътворено от Него същество, нито да черпи някаква слава от тези създания, а само изявява Своята собствена слава в, чрез и по отношение на тях. Той единствен е извор на всичко – всяко нещо съществува от, чрез и за Него. Бог притежава върховна суверенна власт над всичко съществуващо – Той може да прави чрез, за и спрямо Своите създания каквото Му е угодно. Всичко е открито и явно пред Неговия поглед, знанието Му е неограничено, непогрешимо, и независимо от творенията, така че за Него нищо не е непредвидимо или зависещо от обстоятелствата. Той е пресвят във всичките Си замисли, действия и заповеди. Ангелите, хората и всяко друго създание, дължат на Бога пълно поклонение, служение и послушание, каквото на Него е угодно да изисква от тях.


В единството на Божеството са три Личности, еднакви по своята същност, сила и вечност: Бог Отец, Бог Син и Бог Свят Дух. Бог Отец не е роден или създаден, нито е произлязъл от някого. Синът е вечно единороден от Отца. Святият Дух е вечно произлизащ от Отца и Сина.


Бог Отец, Син и Свят Дух, за да изяви славата на вечната Си сила, мъдрост и доброта, благоволи в началото да сътвори, т.е. да създаде от нищо света и всичко в него – видимо или невидимо – в продължение на шест дни. И всичко, което Той сътвори, бе много добро.

След като Бог създаде всички други творения, Той сътвори и човека – мъж и жена. Дари ги с разум и безсмъртна душа, със знание, праведност и действителна святост по Своя собствен образ. Те бяха създадени с Божия Закон, написан в сърцата им и надарени със силата да го изпълняват, но също така и с възможността да го нарушават, като бяха оставени на свобода на собствената си воля, подлежаща на изменение. Освен този Закон, написан в сърцата им, те получиха и заповед да не ядат от плода на дървото за познаване на доброто и злото. Докато спазваха тази заповед, те бяха щастливи в общението си с Бога и имаха власт над всички създания на земята.


Нашите прародители, съблазнени от лукавството и изкушенията на Сатана (дявола), съгрешиха като ядоха от забранения плод. Бог благоволи, в съответствие със Своя мъдър и свят план, да допусне този техен грях, като целта Му бе по този начин да изяви собствената Си слава. Чрез този грях те загубиха първоначалната си праведност и общение с Бога. Така станаха мъртви в греха и напълно покварени във всяка отделна част и всяка способност на своята душа и тяло.

Тъй като те са коренът на целия човешки род, вината за този грях бе вменена на цялото им потомство, произлизащо от тях чрез естествено раждане – всички хора станаха мъртви в греха и с покварено естество.


Поради тази първоначална поквара ние сме станали напълно без желание и без сили да вършим добро, противопоставящи се на всяко добро, както и изцяло благосклонни към всяко зло. От тази първоначална поквара произтичат всички действителни грехове.


Всеки грях, както първоначалният, така и действителните, тъй като престъпват справедливия Божи Закон и му се противопоставят, със самата си същност вече пораждат вина у съгрешилия. По този начин върху грешника се стоварват Божият гняв и проклятието на Закона и той става подвластен на смъртта, както и на всички злочестия – духовни, преходни и вечни.


Според вечния Си план Бог благоволи да избере Господ Исус, Своя единороден Син, и да Го направи Посредник между Бог и човека, да бъде Пророк, Свещеник и Цар, Глава и Спасител на Неговата Църква, Наследник на всичко и Съдия на света. От предвечността Бог Го е дарил с хора, които да са Негово потомство и в определеното време чрез Него да бъдат изкупени, призовани, оправдани, осветени и прославени.

 

„Когато се изпълни времето, Бог изпрати Сина Си, Който се роди от жена, роди се и под закона, за да изкупи ония, които бяха под закона, та да получим осиновението.“  Посланието на апостол Павел към галатяните 4:4-5


„Защото, които предузна, тях и предопредели да бъдат съобразни с образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя, а които предопредели, тях и призова, а които призова, тях и оправда, а които оправда, тях и прослави.“ Посланието на апостол Павел към римляните 8:29-30

 

Господ Исус в човешкото Си естество, съединено по такъв начин с божественото, бе осветен и помазан със Святия Дух без ограничение. У Него се съдържат всички съкровища на премъдростта и знанието, у Него Отец е благоволил да се всели съвършената пълнота, за да стане възможно, тъй като е свят, невинен, непорочен и изпълнен с благодат и истина, Той да бъде напълно подготвен да изпълни служението Си на Посредник и Поръчител. Исус не пое сам това служение, а бе призован за него от Своя Отец, Който е поверил в ръцете Му цялата сила и съдебна власт, като Му е заповядал да ги упражнява.

Господ Исус пое това служение с най-голяма готовност.

 

Божият Син дойде, за да изпълни Божията воля

„Христос, като влиза в света, казва:

„Жертва и принос не си поискал, но приготвил си Ми тяло. Всеизгаряния и приноси за грях не Ти са угодни. Тогава рекох: Ето дойдох (в свитъка на книгата е писано за Мене) да изпълня Твоята воля, о Боже“. Посланието към евреите 10:5-7


Всичко, което Ми дава Отец, ще дойде при Мене, и който дойде при Мене, никак няма да го изпъдя, защото слязох от небето не Моята воля да върша, а волята на Този, Който Ме е изпратил. И ето волята на Този, Който Ме е пратил: от всичко, което Ми е дал, да не изгубя нищо, но да го възкреся в последния ден. Защото това е волята на Отца Ми: всеки, който види Сина и повярва в Него, да има вечен живот и Аз да го възкреся в последния ден.“ Светото евангелие от Йоан 6:37-40

 

Божият Син дойде, за да потърси и да спаси погиналото

 

Исус обясни:

Човешкият Син дойде да потърси и да спаси погиналото.“ Светото евангелие от Лука 19:10

„... Човешкият Син не е дошъл да погуби човешки души, но да спаси.“ Светото евангелие от Лука 9:55

Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот. Понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но, за да бъде светът спасен чрез Него. Който вярва в Него, не е осъден, който не вярва, е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.“ Светото евангелие от Йоан 3:16-18

 

Апостолите свидетелстваха за това.

Апостол Йоан пише:

„И ние видяхме и свидетелствуваме, че Отец прати Сина Си да бъде Спасител на света.“ Първото послание на апостол Йоан 4:14

Апостол Павел пише:

„Вярно е това слово и заслужава пълно приемане, че Христос Исус дойде на света да спаси грешните, от които главният съм аз.“ Първото послание на апостол Павел към Тимотей 1:15

 

Божият Син дойде, за да призове грешниците към покаяние

 

„Исус дойде в Галилея и проповядваше Божието благовестие, казвайки:

„Времето се изпълни и Божието царство наближи. Покайте се и повярвайте в благовестието“. Светото евангелие от Марк 1:14-15

Здравите нямат нужда от лекар, а болните, не съм дошъл да призова праведните, но грешниците (на покаяние).“ Светото евангелие от Марк 2:17

 

Божият Син дойде, за да изпълни Божия закон

 

„Да не мислите, че съм дошъл да разруша закона или пророците. Не съм дошъл да разруша, но да изпълня.“ Светото евангелие от Матей 5:17

„Исус биде отведен от Духа в пустинята, за да бъде изкушаван от дявола. И след като пости четиридесет дни и четиридесет нощи най-после огладня.

И тъй изкусителят дойде и Му рече:

„Ако си Божий Син, заповядай тия камъни да станат хлябове“.

А Той в отговор каза:

Писано е: „Не само с хляб ще живее човек, но с всяко слово, което излиза от Божиите уста“.

Тогава дяволът Го завежда в светия град, поставя Го на крилото на храма и Му казва:

„Ако си Божий Син, хвърли се долу, защото е писано: „Ще заповяда на ангелите Си за Тебе и на ръце ще Те дигат, да не би да удариш о камък ногата Си“.

Исус му рече: „Писано е още: „Да не изпитваш Господа, твоя Бог“.

Пак Го завежда дяволът на една много висока планина, показва Му всичките царства на света и тяхната слава и казва Му:

„Всичко това ще ти дам, ако паднеш да ми се поклониш“.

Тогава Исус му каза:

Махни се, Сатано, защото е писано: „На Господа, твоя Бог, да се покланяш и само Нему да служиш“.

Тогава дяволът Го остави и ето ангели дойдоха и Му прислужваха.“ Светото евангелие от Матей 4:1-11

„Защото нямаме такъв първосвещеник, Който да не може да състрадава с нас в нашите немощи, а имаме Един, Който е бил във всичко изкушен като нас, но пак без грях.“ Посланието към евреите 4:15

 

Божият Син дойде, за да свидетелства за истината

 

Пилат Му каза:

„Тогава, Ти цар ли си?“.

Исус отговори:

„Ти право казваш, защото Аз съм цар. Аз затова се родих и затова дойдох на света да свидетелствам за истината. Всеки, който е от истината, слуша Моя глас“. Светото евангелие от Йоан 18:37

 

„Исус му казва:

Аз съм пътят и истината, и животът. Никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.“ Светото евангелие от Йоан 14:6

„Тогава Исус каза на повярвалите в Него юдеи:

„Ако пребъдвате в Моето учение, наистина сте Мои ученици и ще познаете истината и истината ще ви направи свободни“.

Отговориха Му:

„Ние сме Авраамово потомство и никога никому не сме били слуги. Как казваш Ти: „Ще станете свободни“?

Исус им отговори:

Истина, истина ви казвам, всеки, който върши грях, слуга е на греха. А слугата не остава вечно в дома, синът остава вечно. Прочее, ако Синът ви освободи, ще бъдете наистина свободни. Зная, че сте Авраамово потомство, но пак искате да Ме убиете, защото за Моето учение няма място във вас. Аз говоря това, което съм видял у Моя Отец, също и вие вършите това, което сте чули от вашия баща“.

Те в отговор Му казаха:

„Наш баща е Авраам“.

Исус им каза:

„Ако бяхте Авраамови чада, Авраамовите дела щяхте да вършите. А сега искате да убиете Мене, Човека, Който ви казах истината, която чух от Бога. Това Авраам не е сторил. Вие вършите делата на баща си“.

Те му рекоха:

„Ние не сме родени от блудство, един Отец имаме, Бога“.

Исус им рече:

Ако беше Бог вашият Отец, то вие щяхте да Ме любите, защото Аз от Бога съм излязъл и дошъл, понеже Аз не съм дошъл от Себе Си, но Той Ме прати. Защо не разбирате Моето говорене? Защото не можете да слушате Моето учение. Вие сте от баща дявола и желаете да вършите похотите на баща си. Той беше открай човекоубиец и не устоя в истината, защото в него няма истина. Когато изговаря лъжа, от своите си говори, защото е лъжец и на лъжата баща.“ Светото евангелие от Йоан 8:31-44

 

Божият Син дойде, за да съсипе делата на дявола

 

Апостол Йоан пише:

Който върши грях, от дявола е, защото дяволът отначало съгрешава. Затова се яви Божият Син да съсипе делата на дявола.“ Първото послание на Йоан 3:8

 

Апостол Павел пише:

Верен е Господ, Който ще ви утвърди и ще ви опази от лукавия.“ Второто послание на апостол Павел към солунците 3:3

Господ ще ме избави от всяко дело на лукавия и ще ме спаси и въведе в небесното Си царство, Комуто да бъде слава във вечни векове. Амин.“ Второто послание на апостол Павел към Тимотей 4:18

 

Божият Син дойде, за да ни освободи от робството на греха и на дявола

 

„И дойде в Назарет, дето беше отхранен, и по обичая си влезе в синагогата един съботен ден и стана да чете. И подадоха Му книгата на пророк Исая, и Той, като отвори книгата, намери мястото, дето бе писано: „Духът на Господа е на Мене, защото Ме е помазал да благовестявам на сиромасите. Прати Ме да проглася освобождение на пленниците и прогледване на слепите, да пусна на свобода угнетените, да проглася благоприятната Господна година“.

И като затвори книгата, върна я на служителя и седна, а очите на всички в синагогата бяха впити в Него. И почна да им казва:

Днес се изпълни това писание във вашите уши.“ Светото евангелие от Лука 4:16-21

 

Апостол Петър проповядваше:

Исус от Назарет – как Бог Го помаза със Светия Дух и със сила, Който обикаляше да прави благодеяния и да изцелява всички угнетявани от дявола, защото Бог беше с Него. И ние сме свидетели на всичко, що извърши Той и в Юдейската земя, и в Ерусалим...“ Деяния на апостолите 10:38-39

 

„И тъй, понеже децата са същества от общата плът и кръв, то и Той, подобно на тях, взе участие в същото, за да унищожи чрез смъртта този, който има властта, сиреч дявола, и да избави всички ония, които поради страха от смъртта, през целия си живот са били подчинени на робство.“ Посланието към евреите 2:14-15

 

Божият Син дойде, за да вземе върху Себе Си нашите грехове

 

Той се яви да носи греховете. В Него няма грях.“ Първото послание на Йоан 3:5

Йоан вижда Исуса, че иде към него и казва: „Ето Божият Агнец, Който носи греха на света!“ Светото евангелие от Йоан 1:29

 

Който сам понесе в тялото Си нашите грехове на дървото...“ Първото послание на Петър 2:24а

 

Божият Син дойде, за да отмахне греха като принесе Себе Си в жертва

 

"...Защото Христос влезе не в ръкотворено светилище, образ на истинското, но в самите небеса, да се яви вече пред Божието лице за нас и не за да принася Себе Си много пъти, както първосвещеникът влиза в светилището всяка година с чужда кръв (иначе Той трябва да е страдал много пъти от създанието на света), а на дело в края на вековете се яви веднъж да отмахне греха като принесе Себе Си в жертва.“ Посланието към евреите 9:24-26

 

„Той, понеже пребъдва вечно, има свещенство, което не преминава на другиго. Затова и може съвършено да спасява тия, които дохождат при Бога чрез Него, понеже всякога живее да ходатайства за тях. Защото такъв първосвещеник ни трябваше: свет, невинен, непорочен, отделен от грешните и възвисен по-горе от небесата. Който няма нужда всеки ден, като ония първосвещеници, да принася жертви първо за своите грехове, после за греховете на людете, защото стори това веднъж завинаги като принесе Себе Си. Защото законът поставя за първосвещеници немощни човеци, а думите на клетвата, която беше подир закона, поставят Сина, Който е усъвършенствуван завинаги.“ Посланието към евреите 7:24-28

 

„Който даде себе си за нашите грехове, за да ни избави от настоящия нечист свят според волята на нашия Бог и Отец.“ Посланието на апостол Павел към галатяните 1:4

 

Божият Син дойде, за да служи и да даде живота Си откуп за мнозина

 

„Защото наистина Човешкият Син не дойде да Му служат, но да служи и да даде живота Си откуп за мнозина.“ Светото евангелие от Марк 10:45

„Затова Ме люби Отец, защото Аз давам живота Си, за да го взема пак. Никой не Ми го отнема, но Аз от Себе Си го давам. Имам право да го дам и имам право пак да го взема. Тая заповед получих от Отца Си.“ Светото евангелие от Йоан 10:17-18

„Защото едва ли ще се намери някой да умре даже за праведен човек (при все че е възможно да дръзне някой да умре за благия), но Бог препоръчва Своята към нас любов в това, че, когато още бяхме грешници, Христос умря за нас.“ Посланието на апостол Павел към римляните 5:7-8

„Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведният за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух.“ Първото послание на Петър 3:18

„Защото, смъртта, с която умря, Той умря за греха веднъж завинаги, а животът, който живее, живее го за Бога.“ Посланието на апостол Павел към римляните 6:10

„Защото има само един Бог и един ходатай между Бога и човеците, човекът Христос Исус, Който, като своевременно свидетелство за това, даде Себе Си откуп за всички.“ Първото послание на апостол Павел към Тимотей 2:5-6

 

Божият Син дойде, за да стане умилостивение за греховете ни и да придобие за нас вечно изкупление

 

„В това се състои любовта, не че ние сме възлюбили Бога, но че Той възлюби нас и прати Сина Си като умилостивение за греховете ни.“ Първото послание на Йоан 4:10

„Той е умилостивение за нашите грехове, и не само за нашите, но и за греховете на целия свят.“ Първото послание на Йоан 2:2

„Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението, което е в Христа Исуса, Когото Бог постави за умилостивение чрез кръвта Му посредством вяра. Това стори, за да покаже правдата Си в прощаване на греховете, извършени по-напред, когато Бог дълготърпеше.“ Посланието на апостол Павел към римляните 3:23-25

„Като знаете, че не с тленни неща – сребро или злато – сте изкупени от суетния живот, предаден ви от бащите ви, но със скъпоценната кръв на Христос, като на агнец без недостатък и пречист.“ Първото послание на апостол Петър 1:18-19

В Когото имаме изкуплението си чрез кръвта Му, прощението на прегрешенията ни според богатството на Неговата благодат.“ Посланието на апостол Павел към ефесяните 1:7

 „Понеже Христос дойде като първосвещеник на бъдещите добрини, Той влезе през по-голямата и по-съвършена скиния, не с ръка направена, сиреч не от настоящето творение, веднъж за винаги в светилището, и то не с кръв от козли и от телци, но със Собствената Си кръв, и придоби за нас вечно изкупление. Защото, ако кръвта от козли и от юнци и пепелта от юница, с които се поръсваха осквернените, освещава за очистването на тялото, то колко повече кръвта на Христа, Който чрез вечния Дух принесе Себе Си без недостатък на Бога, ще очисти съвестта ви от мъртвите дела, за да служите на живия Бог.“ Посланието към евреите 9:11-14

„А от Него сте вие в Христа Исуса, Който стана за нас мъдрост от Бога и правда, и освещение, и изкупление.“ Първото послание на апостол Павел към коринтяните 1:30

 

Божият Син дойде, за да ни примири с Бог

 

„Защото Отец благоволи да всели в Него съвършената пълнота и чрез Него да примири всичко със Себе Си – и земните, и небесните, като въдвори мир чрез Него с кръвта, пролята на Неговия кръст. И вас, които бяхте някога отстранени и по разположение врагове в злите си дела, примири сега чрез Неговата смърт в плътското Му тяло, да ви представи пред Себе Си свети, непорочни и безупречни, ако останете основани и твърди във вярата, и без да се помръднете от надеждата, открита вам в благовестието, което сте чули, и което е било проповядано на всяка твар под небесата, на което аз Павел станах служител.“ Посланието на апостол Павел към колосяните 1:19-23

 

„...Сега, като се оправдахме чрез кръвта Му, ще се избавим от Божия гняв чрез Него. Защото, ако бидохме примирени с Бога чрез смъртта на Сина Му, когато бяхме неприятели, колко повече сега, като сме примирени, ще се избавим чрез Неговия живот! И не само това, но и се хвалим в Бога чрез нашия Господ Исус Христос, чрез Когото получихме сега това примирение. Затова, както чрез един човек грехът влезе в света и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха... както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот. Защото, както чрез непослушанието на единия човек станаха грешни мнозината, така и чрез послушанието на единия мнозината ще станат праведни.“ Посланието на апостол Павел към римляните 5:9-12,18-19

 

 „А всичко е от Бога, Който ни примири със Себе Си чрез [Исуса] Христа и даде на нас да служим за примирение, сиреч, че Бог в Христа примиряваше света със Себе Си като не вменяваше на човеците прегрешенията им и че повери на нас посланието на примирението. И тъй от Христова страна сме посланици, като че Бог чрез нас умолява: молим ви от Христова страна, примирете се с Бога, Който за нас направи грешен Онзи, Който не е знаел грях, за да станем ние чрез Него праведни пред Бога.“ Второто послание на апостол Павел към коринтяните 5:18-21

Който биде предаден за прегрешенията ни и биде възкресен за оправданието ни.“ Посланието на апостол Павел към римляните 4:25

 

Божият Син дойде, за да победи смъртта

 

„И като взе дванадесетте при Себе Си, рече им: „Ето, възлизаме в Ерусалим и ще се изпълни в Човешкия Син всичко, що е писано чрез пророците. Защото ще бъде предаден на езичниците, които ще Му се поругаят и безсрамно ще Го оскърбят, и ще Го заплюят, и когато Го бият, ще Го убият, и на третия ден ще възкръсне.“ Светото евангелие от Лука 18:31-33

 

След като възкръсна от мъртвите Исус се яви на учениците си.

„И рече им:

„Тия са думите, които ви говорих, когато бях още с вас, че трябва да се изпълни всичко, което е писано за Мене в Моисеевия закон, в пророците и в псалмите“.

Тогава им отвори ума, за да разберат писанията. И рече им:

Така е писано, че Христос трябва да пострада и да възкръсне от мъртвите в третия ден, и че трябва да се проповядва в Негово име покаяние и прощение на греховете между всичките народи като се започне от Ерусалим. Вие сте свидетели на това.“ Светото евангелие от Лука 24:44-48

 

След възнесението на Исус Христос апостол Петър проповядваше:

„Израилтяни, послушайте тия думи: Исуса Назарянинът, мъж засвидетелствуван между вас от Бога чрез мощни дела, чудеса и знамения, които Бог извърши чрез Него посред вас, както сами вие знаете, Него, предаден според определената Божия воля и предузнание, вие разпнахте и убихте чрез ръката на беззаконници, Когото Бог възкреси, като развърза болките на смъртта, понеже не беше възможно да бъде държан Той от нея... Тогова Исуса Бог възкреси, на което ние всички сме свидетели.“ Деяния на апостолите 2:22-24, 32

 

Апостол Павел пише:

„Знаейки, че Христос, като биде възкресен от мъртвите, не умира вече. Смъртта няма вече власт над Него.“ Посланието на апостол Павел към римляните 6:9

„... Христос е бил възкресен, първият плод на починалите. Понеже, както чрез човека дойде смъртта, така чрез човека дойде възкресението на мъртвите.“ Първото послание на апостол Павел към коринтяните 15:20-21

Бог, Който ни е спасил и призвал със свето призвание, не според нашите дела, а според Своето намерение и според благодатта, дадена нам в Христа Исуса преди вечните времена, а която сега откри чрез явлението на нашия Спасител Христос Исус, Който унищожи смъртта и осия живот и безсмъртие чрез благовестието.“ Второто послание на апостол Павел към Тимотей 1:9-10

 

Апостол Йоан пише в книгата „Откровение“:

„Аз, Йоан, ваш брат и съучастник в неволите и в царството, и в търпението, които са чрез Исуса [Христа], бях на острова, наречен Патмос, за Божието слово и свидетелството за Исуса [Христа]. В Господния ден бях в изстъпление чрез Духа... И когато Го видях, паднах при нозете Му като мъртъв, а Той тури десницата Си върху мене и каза:

Не бой се, Аз съм първият и последният, и живият, бях мъртъв и ето живея до вечни векове, и имам ключовете на смъртта и на ада.“ Откровението на Йоан 1:9-10, 17-18

 

Божият Син дойде, за да не остане в тъмнина никой, който вярва в Него

 

„Исус пак им говори, казвайки:

 „Аз съм светлината на света. Който Ме следва, няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота“. Светото евангелие от Йоан 8:12

Аз дойдох като светлина на света, за да не остане в тъмнина никой, който вярва в Мене.“ Светото евангелие от Йоан 12:46

 

Апостол Павел свидетелства пред цар Агрипа за срещата си със Светлината Исус, която промени изцяло живота му:

 „Когато пътувах за Дамаск с власт и поръчка от главните свещеници, по пладне, царю, видях на пътя светлина от небето, която надминаваше слънчевия блясък, и осия мене и тия, които пътуваха с мене. И като паднахме всички на земята, чух глас, който ми казваше на еврейски:

„Савле, Савле, защо Ме гониш? Мъчно ти е да риташ срещу остен.“

И аз рекох:

„Кой си Ти, Господи?“

 А Господ рече:

Аз съм Исус, Когото ти гониш. Но стани и се изправи на нозете си, понеже затуй ти се явих, да те назнача служител на това, че си Ме видял и на онова, което ще ти открия, като те избавям от юдейския народ и от езичниците, между които те пращам, да им отвориш очите, та да се обърнат от тъмнината към светлината и от властта на сатана към Бога, и да приемат прощение на греховете си и наследство между осветените чрез вяра в Мене.“ Деяния на апостолите 26:12-18

 

Апостол Павел пише:

„Като благодарите на Отца, Който ни удостои да участвуваме в наследството на светиите в светлината, Който ни избави от властта на тъмнината и ни пресели в царството на Своя възлюбен Син.“ Посланието на апостол Павел към колосяните 1:12-13

Защото и ние някога бяхме несмислени, непокорни, измамвани и поробени на разни страсти и удоволствия, и като живеехме в злоба и завист, бяхме омразни и се мразехме един друг. Но, когато се яви благостта на Бога, нашия Спасител, и Неговата любов към човеците, Той ни спаси не чрез праведни дела, които ние сме сторили, но по Своята милост чрез окъпването, сиреч новорождението и обновяването на Светия Дух, когото изля изобилно върху нас чрез Исуса Христа, нашия Спасител, та оправдани чрез Неговата благодат, да станем според надеждата, наследници на вечния живот.“ Посланието на апостол Павел към Тит 3:3-7

 

Божият Син дойде, за да даде вечен живот на всички, които Отец Му е дал

 

„В това се яви Божията любов към нас, че Бог изпрати на света Своя единороден Син, за да живеем чрез Него.“ Първото послание на Йоан 4:9

„Който вярва в Сина, има вечен живот, а който не слуша Сина, няма да види живот, но Божият гняв остава върху него.“ Светото евангелие от Йоан 3:36

 

Исус каза:

„Крадецът влиза само да открадне, да заколи и да погуби. Аз дойдох, за да имат живот и да го имат изобилно.“ Светото евангелие от Йоан 10:10

Истина, истина ви казвам, който слуша Моето учение и вярва в Този, Който Ме е пратил, има вечен живот и няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота.“ Светото евангелие от Йоан 5:24

Истина, истина ви казвам, Който вярва [в Мене], има вечен живот.“ Светото евангелие от Йоан 6:47

„Моите овце слушат гласа Ми и Аз ги познавам, и те Ме следват. И Аз им давам вечен живот и те никога няма да загинат, и никой няма да ги грабне от ръката ми. Отец Ми, Който Ми ги даде, е по-голям от всички и никой не може да ги грабне от ръката на Отца. Аз и Отец едно сме.“ Светото евангелие от Йоан 10:27-30

 

Преди да бъде предаден, осъден и разпнат, Исус се помоли на Бог Отец за тези, които Той Му даде:

„... Исус дигна очите си към небето и рече:

„Отче, настана часът. Прослави Сина Си, за да Те прослави и Синът Ти според както си Му дал власт над всяка твар да даде вечен живот на всички, които си Му дал. А това е вечен живот: да познаят Тебе, единия истинен Бог и Исуса Христа, Когото си изпратил.

Аз те прославих на земята, като свърших делото, което Ти Ми даде да върша. И сега прослави Ме, Отче, у Себе Си със славата, която имах у Тебе преди създанието на света. Изявих името Ти на човеците, които Ми даде от света. Те бяха Твои и Ти ги даде на Мене, и те опазиха Твоето слово. Сега знаят, че всичко, което си Ми дал, е от Тебе, защото думите, които Ми даде Ти, Аз ги предадох на тях и те ги приеха, и наистина знаят, че от Тебе излязох и вярват, че Ти си Ме пратил. Аз за тях се моля. Не се моля за света, а за тия, които си Ми дал, защото са Твои. И всичко Мое е Твое, и Твоето Мое, и Аз се прославям в тях.

Не съм вече на света, а тия са на света, и Аз ида при Тебе, Отче свети, опази в името Си тия, които си Ми дал, за да бъдат едно, както сме и Ние. Докато бях с тях, Аз пазех в Твоето име тия, които Ми даде, опазих ги и нито един от тях не погина, освен синът на погибелта, за да се изпълни писанието. А сега ида при Тебе, но догдето съм още на света, казвам това, за да имат Моята радост пълна в себе си.

Аз им предадох Твоето слово и светът ги намрази, защото те не са от света, както и Аз не съм от него. Не се моля да ги вземеш от света, но да ги пазиш от лукавия. Те не са от света, както и Аз не съм от света. Освети ги чрез истината. Твоето слово е истина.

Както Ти прати Мене в света, така и Аз пратих тях в света и заради тях Аз освещавам Себе Си, за да бъдат и те осветени чрез истината.

И не само за тях се моля, но и за ония, които биха повярвали в Мене чрез тяхното учение, да бъдат всички едно, както Ти, Отче, си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в Нас, за да повярва светът, че Ти си Ме пратил.

И славата, която Ти Ми даде, Аз я дадох на тях, за да бъдат едно, както и Ние сме едно. Аз в тях и Ти в мене, за да бъдат съвършени в единство, за да познае светът, че Ти си Ме пратил, и си възлюбил тях, както си възлюбил и Мене.

Отче, желая, гдето съм Аз, да бъдат с Мене и тия, които си Ми дал, за да гледат Моята слава, която си Ми дал, защото си Ме възлюбил преди създанието на света.

Отче праведни, светът не Те е познал, но Аз Те познах и тия познаха, че Ти си Ме пратил. И явих им Твоето име, и ще явя, та любовта, с която си Ме възлюбил, да бъде в тях и Аз в тях.“ Светото евангелие от Йоан 17

 

„Благодатта на Господа Исуса Христа и любовта на Бога, и общението на Светия Дух да бъде с всички вас. Амин.“ Второто послание на апостол Павел към коринтяните 13:14

 

В публикацията са използвани текстове от:



 

Тематични публикации, които ви препоръчвам да прочетете:
















69 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page